U14 Vinner finalen i Vänersborg cup.

Postet av Frisk Asker AIL, IF - Ishockey den 28. Mar 2016

Finnes ikke bedre avslutning på påsken en å slå svenskene påskegule og blå i en høydramatisk finale i Vanersborg cup. Fire innledende kamper gav seiere mot h.h.v HV 71 (4-3), Forshaga (4-2), Halmstad (7-0) og Hisingen (7-2). En jevnspilt semifinale gav til slutt 4-1 seier over Vestre Frølunda. Finalen skulle bære preg av mange utvisninger. F/A tar en tidlig ledelse i overtall, men i 2. periode utnytter finalemotstander Hovås sitt overtall 2 ganger. Med 2.29 igjen å spille pådrar vi oss nok en utvisning og kampen synes kjørt ettersom vi først vil få fullt lag med 29 sekunder igjen på klokka. Men påsken er jo tiden for undere.... F/A tar ut keeperen og spiller 44 setter utlikningen med 4 sekunder igjen på klokka. Dermed klart for "sudden death" 4 mot 4 i fem minutter. Etter nok en tvilsom dommeravgjørelse hvor vi får underkjent en scoring (laget hadde allerede startet feiringen), så får vi tilkjent straffeslag etter 3.33 min. Dette blir symbolsk nok satt sikkert i mål av spiller 33. Hvem som stod for regien i dette påskedrama er uvist, men påskekrimmen blir aldri mer den samme etter dette.